tiistai 26. huhtikuuta 2022

Toijala

 

Koppimopo säilyi hyvin Timo Kärjen varastossa. Hän piti siitä erinomaista huolta. Kun hain kotteron ennen pääsisäistä, siitä oli öljyt tarkastettu ja akku ladattu sekä rengaspaineet kohdallaan. Monet kiitokset. Kottero piti hakea hyvissä ajoin, koska viimeinen katsastuspäivä oli 25.4. Reissukaveri oli sitä mieltä, että olisi hyvä käyttää se katsastuksessa ennen kuin lähdetään reissuun. Sehän sitten siirtää ensi vuoden katsastusta vielä aikaisemmaksi, mutta sinänsä ihan fiksua. Katsastuksessa sitten kuultiin omituista ääntä pyörän laakerista eikä sellaisen äänen kanssa kannata lähteä ajelemaan vaikka hinausvakuutus onkin voimassa. Pääsiäinen vietettiin kotosalla lenkkeillen ja seuraavalle viikolle sain ajan korjaamolle. Sen vierailun jälkeen katsastuskin meni läpi. Siispä matkaan kohti Kemiönsaarta.

Matka alkoi kerrassaan oivallisesti. Heti Jämsässä saimme ensimmäisen dieselsponsorin. Näillä dieselin hinnoilla mitä loistavin asia. Ajoimme tankkaamaan ja siellä seisoi kaksi avuliasta ihmistä, joista toinen antoi meille päivitetyn kepsin ja toinen kävi maksamassa dieselit. Tankki täyteen!

Reissukaveri haaveili, että mukavinta olisi, kun voisi täältä pohjoisesta seurata kevään etenemistä etelään matkattaessa ja pääsisimme ihailemaan hiirenkorvalla olevia puita sitten Hiittisissä. Luopioisten kohdalla auringon puoleiset peltoaukeat alkoivat olla lumettomia ja Toijalan kohdalla lunta näkyi enää tällaisina kuvan laikkuina varjopaikoissa.

Toijala on vanha rautateiden risteyspaikka ja siksikin se sai kauppalaoikeudet. Se oli entisen Akaan keskuspaikka ja on nyt nykyisen Akaan keskus.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti